'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Jan 17 05:51:20 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Dr. Marc-Alexander Fluks

> We zijn er uit ! :-)
> Net op tijd want Hare Heiligheid en haar medestrijders gaan vanaf
over-
> morgen opnieuw problemen geven.

Ik mag die Marc eigenlijk wel. Lekker wild analyzeren, zoals een man
zonder politieke functie zich kan permiteren, een soort Theo van Gogh
als het ware... Doet Marc trouwens al jaren op deze lijst...

En die terugkomst van Hirsi Ali is er dankzij Marc toch een stuk
interessanter op geworden...Ik kijk al uit naar de politieke reacties.

Daarbij ben ik het met Marc eens dat de haat tegen moslims en
immigranten in zijn algemeenheid een kruitvat vormt in heel Europa. Dus
enige overdrijving in de analyze kan momenteel niet zoveel kwaad.
Andersdenkenden andersdenkend bestrijden is zo gek nog niet...

En Eric en Fritz, probeer eens wat te relativeren. Uiteindelijk wordt de
mate van belediging immers bepaald door de reactie van de beledigde. En
weglachen en inhoudelijk van repliek dienen werkt vaak beter en is
sympathieker dan gek verklaren.

Groeten,
Mark Giebels