'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Jan 16 15:03:39 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

muijz at dds.nl wrote:

>Fijn. Mijn hartelijke gelukwensen aan je psychiater Marc.
>
>(Je moet toch wel heel ver heen zijn om een moreel-defecte
>clown als Hein nu als je medestander te beschouwen.)

Bekende STASI methoden waren onder meer:

1. iemands persoonlijke leven penetreren:

Jouw ziekelijke neiging je te bemoeien met andermans privé leven toont
aan dat ook hier de Stasi en jij op één lijn liggen. Je lachwekkende en
volstrekt uit je duim gezogen allusie op mijn privé-leven onlangs op
deze lijst, (waartegen allen Henk durfde te protesteren, die vervolgens
óók een privé- verdachtmaking om zijn oren kreeg).

2. Iemand die tegen het systeem was als "psychiatrisch geval" afserveren
en onschadelijk maken (Stalin held daar ook van)

Zie jouw bovenstaande tekst. Het cynische is dat de enige die écht een
psychiatrisch geval is de scribent van bovenstaande tekst is, EvdM,:
door misbruikt te zijn als kind, waar je steeds opnieuw over pocht, en
waar je kennelijk je identiteit aan ontleent, ben je in een borderline
terecht gekomen: een volstrekt gewetensloos en emotioneel geblokkeerd
mens dat obsessief bezig is met het enige dat nog enige prikkel geeft:
oorlog via internet.

[Borderline pathology in children refers to a syndrome characterized by
a combination of externalizing (disruptive behavioral problems),
internalizing (mood and anxiety symptoms), and cognitive symptoms. Some
researchers use the term borderline to describe this clinical picture
because of the resemblance to BPD in adults, but others propose that the
term multiple complex developmental disorder be used. Follow-up studies
of these children show that they have a tendency to develop a wide range
of personality disorders, not specifically BPD. However, one reason the
continuity between the childhood and adult disorders remains a
tantalizing hypothesis is the overlap in risk factors, such as seriously
dysfunctional families and *exposure to sexual and physical abuse....*]

3. "Verleumdung", m.a.w. iemands reputatie stelselmatig in kwaad
daglicht stellen

jouw onder de gordel gezwets over o.a. mijn privé leven, je leugens over
het verleden zeggen genoeg.
Marc heeft in ieder geval één goede conclusie getrokken: jij en een paar
anderen dominanten (op diverse lijsten kom je dit soort mensen tegen)
gebruiken methoden die je kan aanduiden als "stasi-methoden", maar die
in feite "totalitaire" methoden zijn.
Zelf zou ik het dus anders formuleren: er zijn mensen die dermate
geestelijk en emotioneel zijn beschadigd dat ze vallen voor de
totalitaire verleiding. Dat wil zeggen: voor de verleiding van het
zwart-wit denken, van het abslute eigen gelijk. Ze kunnen complexiteit
niet verdragen. Ze kunnen de gedachte aan een eigen ongelijk niet
erkennen. Ze kunnen meningen  die anders zijn dan de hunne niet
verdragen. Wie henn in dit verziekte wereldbeeld bedreigt wordt
persoonlijk beschadigd, met ongekende verbale agressie tegemoet
getreden, en ontmenselijkt  (tot "ding" gemaakt).
Of het nou NSB-ers zijn, Stasi-agenten, nieuw rechtsen (Wildersen) of
Hirsi Alisten, het naampje is irrelevant, mij gaat het om het fenomeen.
Dit soort mensen bedreigen thans onze democratie. De open, democratische
discussie. De evenwichtige afweging van standpunten, visies en
overtuigingen. Zoals het hoort in een multi-etnische en multi-culturele
samenleving (which we have, if you like it or not).
De democratie die de sociale complexiteit juist als bestaansgrond heeft
is thans in gevaar door de oprukkende legers van deze nieuwe
totalitairen. .
Ieder die dus streeft naar een opgelegde Leitkultur, ieder die met dwang
integratie of assimilatie wil afdwingen, neigt naar deze
geestesgesteldheid. Heeft niets meer met links of rechts te maken.
De dwangmatige hang naar éénheid, het stelselmatig vernederen van "de
ander", het ontmenselijke van de opponent,
het zijn  symptomen van psychische instabiliteit. Ook in debatten en
discussies.
het wachten is nu op de voorspelbare jij-bak drogreden.

(Niet Ik ben -------nee, Hein de Moreel Defecte Clown, dat verachtelijke
wezen is........> Let Maar Op!)