Identificatieplicht / D66-voorzitter: "of reutelt de onderbuik"

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sun Jan 16 13:49:22 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Saturday 15-1-2005 10:34, Henk Vreekamp wrote:
><knip>
>4. Na bevestiging langzaam en nadrukkelijk je ID tonen. Je hoeft trouwens
>je ID niet uit handen te geven (doet de agent/"agent" ook niet).
><knip>

Ik vroeg me al een hele tijd af wat de regels zijn:
Mag de agent je ID van je afpakken, dus weigeren dit terug te geven?
Indien "ja" dan maakt hij zich volgens mij schuldig aan het meewerken aan
een overtreding.
Immers, vanaf dat moment heb je geen ID op zak en ben je in overtreding.

Glenn Mellonius
Haarlem.