'Andersdenkende' blijkt een Stasi-term te zijn

Sun Jan 16 13:25:21 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik vdM <muijz at DDS.NL>
>'Andersdenkende' is een Stasi-term, zeg je Fluks?

 Dat zeg ik niet. Dat zei de Stasi. Voor mij is dit nieuw, maar
 voor jou kennelijk niet...?

>En wie, als ik vragen mag, had het op 24 juli 2000
>op deze lijst over het 'andersdenkende gedachtengoed'
>van Muijz?

 Dit dus:
 http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0007&L=d66&X=-&P=R55333

 Dat vind ik leuk ! Hadden we hier op de lijst toen al in de gaten dan
 waar jij mee bezig bent ?

>Die zich ook toen blijkbaar al van een Stasi-term bediende

 Neen neen, ik citeerde Marc-Jan Ahne <mjahne at HOME.NL>. Die gebruikte
 dat woord (zie de URL boven). Ik wist de betekenis van die term niet
 toen ik daarop inging. Anders zou ik er immers op ingegaan zijn.

 Ik weet pas een uurtje of zo dat het hier gaat om een Duits woord en
 dat dit woord van de Stasi komt. En ik weet pas sinds een maand of
 twee dat dit woord centraal staat in jullie geloof.

 De puzzlestukjes vallen nu mooi op hun plaats (ook de opmerkingen van
 Hein deze week blijken dus te kloppen). Dat is altijd een teken dat de
 analyse gelukt is.