Advies: werken voor VUT-regeling

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Jan 15 10:04:05 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn,

Ik blijf je idee schandelijk vinden. Ik vind juist dat ieder bij goede
gezondheid zo lang mogelijk gewoon en volgens de gangbare normen moet
blijven werken. Verder kun je de periodieke verhogingen bijvoorbeeld wel
afschaffen vanaf 60 jaar. Op voorwaarde dat er aan de onderkant belangrijke
belastingfaciliteiten komen voor mensen die op of onder het minimumloon
werken, zoals parttime postbodes. Kortom een "uitwisseling" van voordelen
om de inkomensverschillen niet nog groter te doen worden.

Ik walg verder van die hele hetze tegen 50plussers, dat opfokken van
etnische en generatietegenstellingen. En dat allemaal in het kader van de
"individualisering". Een hetze van  verdacht kaliber. Vergeten wordt,
bijvoorbeeld, dat vele babyboomers helemaal geen geld of macht hebben, dat
mede juist niet hebben nagestreefd vanuit de anti-autoritaire volksgedachte
in de jaren 1960s tot 1980s ("zorgeloos wereldbeeld"). Als JDers hiermee
doorgaan, dan zijn het voor mij gewoon neofascisten kaliber Vlaams Blok.
[Overigens ben ik als links-liberaal ook tegen het in de praktijk brengen
van zo'n militaire metafoor als het cordon sanitaire - ter vergadering ben
ik bereid luid en duidelijk je gezwets aan te vallen]

Je voorstander van het Rijnlands-model zonder bureaucratie,
Henk Vreekamp