Identificatieplicht / D66-voorzitter: "of reutelt de onderbuik"

Fri Jan 14 20:24:06 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou ik snap dan de legitimatie van de legitimatie kennelijk niet, marc,

Maar ik vind het wel nuttig dat degenen die zich meer of minder misdragen en
anderen zo belasten, meer of minder onveilig, zichzelf moeten identificeren.
Rassia's vind ik volstrekt overbodig en heeft iemand geen legitimatie dan
moet ie mee naar het bureau lijkt me, als er wat aan de hand was tenminste
of getuigenis nodig is dus identificatie. Ik vind dat als je niemand tot
last bent of jouw getuigenis niet nodig is je je niet heft te legitimeren.En
ik heb begrepen dat het zo ook geregeld is. Maar ik heb de nieuwskrant van
de overheid gemist. Non-informatie viert hoogtij, merkte toen ik dit jaar
terugkeerde. Bijna niemand wist wat een geldig legitimatiebewijs was zelfs.
En ik maar zoeken in de post naar de brief van mijn overheid die me
informeerde. Die was er ook niet. Dus ik gok maarop wat de media blaten, dat
een rijbewijs ook geldt, en die zat al in mijn portemonnee sinds de laatse
boeteopbrengstenrazzia in welke fuik ik reed. De kentekenbewijzen stop ik
alleen bij me als ik watverder rijdt of ik ze veilig bij me kan houden als
ik op stap ben, anders besteed ik mijn jaarlijkse budget aan onvermijdbare
boetes er aan, want vijf tot tien per jaar zijn toch niet te vermijden hoe
goed je ook je best doet met parkeren en meters naar schatting ruim vullen
en snelheidslimieten zo precies mogelijk aanhouden. Laatst bleek ik net niet
op 5 meter van een bocht maar 4 meter en net geen meter dus dat was er weer
eentje.

Fritz