Chomsky vergelijkt Falluja met Srebrenica

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jan 12 16:03:41 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Houd nou eens op met al je bullshit Henk,

Sorry, het stoorde me dat je kennelijk niet op de hoogte
bent. Nog los van de vraag wat precies je punt is, en dat
weer los van de vraag waar je wat moet regelen.

Je gaat niet je parachute vervangen tijdens een daling.

Je hebt het over morele besef, alsof dat niet aanwezig zou
zijn. Je hebt het over opleiding, maar nergens blijkt dat
die faalt.

En het recht van morele besef is geen eenduidige. Ik zie nog
niet waar het jou om gaat, en bovendien niet of dat al niet
al geregeld is.

> als je als soldaat op een
> ongelukkig moment besluit dat het niet meer verantwoord is om aan Bush,
> Sharon, Putin etc te gehoorzamen word je in de gevangenis gezet,

Ja uiteraard, omdat men op je moet kunnen rekenen. Dat is je
verantwoordelijkheid nemen. En ja, niet voor een leuke klus.

En wat is 'een ongelukkig moment', Bart?

Grappig dat je Sharon noemt in dat rijtje, want daar zijn er
al verschillende die hun eigen verantwoordelijkheid hebben
genomen en weiger(d)en verder deel te nemen.

Kortom, wat is je punt?

 > of zelfs doodgeschoten (door je eigen partij).

Ja, je neemt een risico. Als soldaat zijnde ben je in hoge
mate afhankelijk van elkaar. Daar wordt niet lichtzinnig
over gedacht. Ook (zeker) niet in eigen kring.

> Wat mij betreft hoef je niet meer te reageren op wat ik schrijf.

Ik ben wel benieuwd wat je punt nu precies is.
Je vindt dat er van alles zou moeten, maar mij wordt niet
helder wat en/of waarom.

Henk Elegeert