Stemmen over instemming (was: "Bent U voor of tegen instemming door Nederland met het verdrag tot vaststelling van een grondwet voor Europa?")

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Feb 24 03:07:39 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Stemmen over instemming...

>  Staat hier nu dat het niet gaat om een grondwet maar over een
>  verdrag ? Lijkt me van wel.

Lijkt mij ook. Balkenende wil kost wat kost voorkomen dat we
tegen een EU-grondwet kunnen stemmen.

Je mag je ook niet meer uitspreken tegen zo'n grondwet,
slecht voor of tegen instemming. Door wie? Nederland!!! Wie
dat ook mogen zijn. En voor of tegen een verdrag tot
vaststelling? Wat is dat?

>  --> We kunnen dus tegen stemmen maar daarmee zijn we nog niet
> tegen de grondwet.

Stel je toch eens voor zeg.

 > Er moet gewoon een ander verdrag komen
> en dan zit het wel goed met die grondwet.

Het wordt er niet helder op.

Henk Elegeert