Van misdunk naar misdaad

Wed Feb 16 19:45:48 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 16-feb-05, at 18:00, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>                                                       ^^^^^^^
>                                                          ??
>  Erik, Erik, Erik. Wat maak je het jezelf toch moeilijk.

In tegendeel, ik maak het mezelf juist gemakkelijk.
Je bent nu eenmaal niet alleen een malloot Fluks,
maar bovendien een hoogst voorspelbare malloot.

Ik zal de spelregels nog even uitleggen.

Jij vindt het prima dat Pim Fortuyn is vermoord, en
jij vindt dat Ayaan Hirsi Ali hier niet thuishoort.
Dat mag je vinden, want we hebben hier vrijheid
van meningsuiting.
Wel zijn het stuk voor stuk abjecte meningen.

Waar het op aankomt in een land met vrijheid van
meningsuiting is dat je je opvattingen ook weet te
verdedigen.
Mal maar wat roepen kunnen we allemaal wel.

Na je moordzuchtige ontboezeming schreef Henk
te hopen dat je goed sliep. Dat was een beroep
op je geweten, en dus kansloos.
In reactie beweerde jij: "Ik vertileer geen meningen,
daar doe ik niet aan." Daarmee maakte je het
jezelf moeilijk, want wat als iemand zou aantonen
dat je ongelijk had?

Ik heb dat aangetoond. Ik heb het mezelf daarbij
niet al te moeilijk gemaakt; ik heb gewoon je hele,
ahum ... 'betoog' zal ik maar zeggen, in losse
zinnen geknipt, en steeds aangegeven dat het daar
ging om een mening.

Vervolgens kon jij twee dingen doen:
a) toegeven dat dat inderdaad zo was, dat je
inderdaad louter meningen verkondigt en die voor
objectieve feiten probeert te laten doorgaan

Maar ja, dat zou een beroep op je geweten doen,
en dat heb je niet, dus dat was kansloos.

b) dan dus maar wat miemelen over mij; over een
typfout beginnen zonder je te realiseren dat die
daar expres staat - hap! - en vervolgens er nog
even blijk van geven zelfs de Nederlandse taal
niet te begrijpen. (Kleine hint: "Het zou natuurlijk
nog beter zijn als u uw abjecte racisme...")

Hoogst voorspelbaar allemaal. Laten we wel
wezen Fluks; als het op discussiëren aankomt
dan ben jij helemaal geen partij.

Erik vdMb