Van misdunk naar misdaad

Wed Feb 16 14:09:04 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 16-feb-05, at 12:30, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  't Is natuurlijk de vraag of men dit soort dingen moet zeggen,

Inderdaad.

> okee dat zie ik zelf ook wel.

Goh.

> Ik vertileer geen meningen, daar doe ik niet aan.

Je liegt! Zoals gewoonlijk.
Je doet niets anders dan meningen ventileren.
Voorbeeldje?

> Ik ga voor wat echt is

Dat is jouw mening.

> (en vergissen in wat echt is, kan best - ik zit daar niet mee).

Dat is jouw mening.

>  Wat ik bedoel te zeggen is dat dit dus niet goed KAN aflopen.

Dat is jouw mening.

>  Het meest optimistische scenario is dat Hirsi Ali vooraan haar mond
> houdt,

Dat is jouw mening.

>  Exit groot probleem en moge ze leven in vrede.

Dat is jouw mening.

>  Maar het zou naief zijn om een dergelijk beloop te verwachten.

Dat is jouw mening.

>  Het meest waarschijnlijke scenario lijkt mij dat de weerstand tegen
> haar
>  in de VVD almaar toeneemt

Dat is jouw mening.

> en ze, naarmate ze steeds meer op een zijspoor
>  dreigt te geraken terwijl de media de Hirsi-Ali-hysterie opvoert
> (vrese-
>  lijk, trouwens), tot iets raars zal overgaan.

Dat is jouw mening.

(Pssst, meneer Fluks? 'De media' is meervoud. Alleen LPF-
stemmers schijnen de media als enkelvoud op te vatten.
Zij hanteren als meervour "de media's")

>  Zich afscheiden van de VVD zou het meest voor de hand liggen

Dat is jouw mening.

> maar dat lijkt mij niet des Hirsi Ali's.

Dat is jouw mening. ('lijkt mij')

> Ze wil theater,

Dat is jouw mening.

>  ze wil iets spectaculairs.

Dat is jouw mening.

>  Wat is er mooier voor iemand die geen kant meer opkan en zich verzet
> tegen
>  'Islamitische martelaren' om zelf als een martelaar in de strijd
> tegen de
>  (M)Islam ten onder te gaan ?

Dat is jouw mening.

> Te sterven zoals haar zusje gestorven is ?
>  Zoiets bedoelde ik.

Dat is jouw mening.

>  Ik gun haar een normaal leven in de annonimiteit - daarover geen
> misver-
>  stand.

Dat is jouw mening.

>  Ik haat haar beslist niet of zo.

Dat is jouw mening.

> Ze heeft juist iets zieligs over zich.

Dat is jouw mening.

> Maar van dat zielige worden anderen het slachtoffer.

Dat is jouw mening.

> Twee doden,

Dat is jouw mening.

> het inperken van de burgerrechten op het geweten hebben,

Dat is jouw mening.

> mensen die bang zijn vermoord te worden,

Dat is jouw mening.

> aanpassing van publieke gebouwen

Dat is jouw mening.

>  - louter door de pathologische levenswijze van een verwarde dame

Dat is jouw mening.

> die slachtoffers maakt

Dat is jouw mening.

>  door ze aan te wijzen

Dat is jouw mening.

> en die in Nederland niets te zoeken heeft.

Dat is jouw mening.

> Daar heb ik het over.

Dat zijn allemaal *meningen* Marc-Alexander Fluks.

Wacht, ik zal het even voor je spellen:

em ee en ie en gee ee en

m e n i n g e n

Duidelijk zo?

Het zijn niet alleen jouw meningen, het
zijn adjecte meningen. Naar mijn mening.

>  Niet omdat ze vrouw is (ik stemde vaker op vrouwen dan op mannen, ik
> heb
>  uitsluitend vrouwelijke artsen - om maar een dwarsstraat te noemen),
> niet
>  omdat ze zwart is (mijn beste vriend, helaas overleden -en nog wel
> door
>  zelfmoord-, was creool),

Hoedt u voor de mensen die stellen: ik heb niets
tegen joden/zwarten/vrouwen; mijn beste vriend
is een jood/zwarte/vrouw.
Dat zijn - naar mijn mening - doorgaans de ergste
racisten.

> Dus geen misverstand daarover - ik discrimineer beslist niet.

Dat is jouw mening.

>  Maar met haar, met Hirsi Ali, is iets grondig mis.

Dat is jouw mening.

>  En daar heb ik het dus WEL over.

Dat zijn dus allemaal *meningen* Marc-Alexander Fluks.
Dus zou je misschien je schijnheilige geklep in de trant
van "Ik vertileer (sic.) geen meningen, daar doe ik niet
aan." eens kunnen staken? Dankjewel.

(Het zou natuurlijk nog beter zijn als je je abjecte racisme
eens elders ging ventileren - bij de psychiater? -  in plaats
van deze lijst daar steeds maar weer mee lastig te vallen.)

Erik vdMb