politiek correct

Tue Feb 15 11:53:43 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS
Ik zag pas een foto van dat hoekhuis in de Diamantbuurt. Een ruime stoep
maar iedereen loopt er pal langs de voordeur en de ramen. Je zag dat bankje
voor een raam uit het verhaal van hetweggepeste gezin. Een fysieke ingreep
om er een klein voor"tuintje" te maken lag zo voor de hand om het hangen
tegen de ramen al te vermijden.

Is het huis in Utrecht vergelijkbaarongelukkig gesitueerd, waardoor bewoners
eerder met "hangjongeren" te maken krijgen? Een hangverbod met wat fysieke
ingrepen, en tijdelijk cameratoezicht liggen zo voor de hand, het laatste
als je anders dan politie en burgemeester zeggen te kunnen daders wilt
kunnen pakken.