softwarepatenten

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Sat Feb 12 11:47:15 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> 4. Het goede nieuws is: de motie is aangenomen, in een hoofdelijke stemming,
> met 71-69. Opstand der parlementen! We zullen Van Gennep (en ook Brinkhorst)
> scherp houden.

Voor de volledigheid: het betrof hier een SP motie van Arda
Gerkens.  Als er iemand trots mag zijn..

http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2993

http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/02/11/0317239&tid=155&tid=162

> Het geduvel rond softwarepatenten (en een heleboel andere zaken) is voor veel
> mensen vaak reden om tegen Europa en de Grondwet te zijn, maar ik wil toch
> maar weer eens gezegd hebben dat als die Grondwet aangenomen zou zijn, aan al
> dat geduvel vorig jaar al een eind gekomen was, omdat het parlement dan gewoon
> het laatste woord zou hebben gehad - en anders de parlementen in de lidstaten
> nog in hadden kunnen grijpen. Maar dat terzijde.

Dat gekrakeel rondom softwarepatenten rechtvaardigt
natuurlijk niet de invoering van een gedrocht van een
grondwet. Dit succes lijkt me juist een stimulans om de rol
van de nationale parlementen te heroverwegen. Het is maar
hoe je het bekijkt.

Antid