Standpunt.nl: terreurmaatregelen

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Feb 7 16:02:47 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het niet bij je hebben van je ID kan ook tot anderen dingen leiden.
Hoorde het iemand met de karnaval hier vertellen. Hij had een ongeval zien
gebeuren maar was maar doorgelopen, of gefietst daar hij geen ID bij zich
had. Ik kijk wel uit zei hij, komt de politie erbij en mag ik een bekeuring
gaan betalen om te getuigen.
Jammer voor degene met de schade die wellicht een getuige goed kan gebruiken
maar het zijn de gevolgen van die onzin allemaal, waar niet bij wordt
nagedacht in dat minkukelig den Haag.

Vraag me trouwens iets af, misschien dat iemand me dat duidelijk kan maken.
Een van de argumenten was ook dat mensen geen valse gegevens meer konden
opgeven bij een te krijgen boete, zwartrijden of zo.
Hoe doen ze dat als men iemand wil bekeuren voor het  niet bij zich hebben
van een ID-kaart of zo. Geef je verkeerde gegevens op en ontloop je dus 2
boetes?

Ger