Referendum in de Europese grondwet

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Fri Feb 4 11:27:51 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin,

Je knipt precies weg waar het eigenlijk omgaat. Namelijk niet of jij of ik
het eens kunnen worden, maar of het een goed (vooruit dan maar) verdrag is.
Wat je hier doet is provinciaal gebeuzel op details. Natuurlijk probeert
deze conservatieve regering de burgerrechten af te zwakken. Roe vs Wade
terug draaien past daar precies in vanwege de vele stilborn christians die
zo stemmen, om te beginnen willen ze dat de overheid abortussen niet
financieel steunt...
Zo Guantanamo zo Indonesie etc etc
Het EVRM 170 jaar jonger klopt. Wijzer? De burgers wordt, OP VOORHAND,
precies ontzegd wat het pretendeert te beschermen. Het ligt er dus maar aan
wat jij wijzer noemt!

Toch nog maar even de 2 WETS artikelen van het Verdrag hierbij dan:

Artikel 10 - Vrijheid van meningsuiting

1.                Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit
recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om
inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging
van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet
radio-omroep-, en bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een
systeem van vergunningen.

2.      Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden
met zich brengt, kan zij worden ondenworpen aan bepaalde formaliteiten,
voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in
een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de
nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het
voorkomen van Wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de
gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten
van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen
of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te
vraarborgen.

Artikel 11 - Vrijheid van vergadering en vereniging

1.                  Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame
vergadering en op vrijheid van vereniging, met inbegrip van het recht met
anderen vakverenigingen op te richten en zich bij vakverenigingen aan te
sluiten voor de bescherming van zijn belangen.

2.      De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen worden
onderworpen clan die, die bij de wet zijn voorzien en die in een
democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale
veiligheid, de openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en
strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of
de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. Dit artikel verbiedt
niet dat rechtmatige beperkingen :vorden gesteld aan de uitoefening van deze
rechten door leden van de krijgsmacht, van de politie of van het ambtelijk
apparaat van de Staat.

enuf
Lenny

MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl