Hoe worden we belazerd door ASO

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Dec 24 05:56:12 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zelfs het CBS komt met boodschappen die de regering goed gezind zijn.
>  De economie trekt aan dar de mensen meer kopen. Klopt ja, na het
> vrijkomen van de spaargelden zijn de mensen dat op aan het maken.
> Niks hogere inkomens of wat ook dus ook geen aantrekkende economie.
> Gewoon voor de gek houden, kijk ons het toch eens goed doen.

Precies Ger, het gaat niet meer om het werkelijke beeld maar hoe je dat
kunt laten lijken.

Erger is dat je afhankelijk bent van figuren die duidelijk falen een
aantrekkelijk economisch beleid neer te zetten. En waarin werkelijke
vooruitgang zit.

Over belazeren gesproken. In Venray blijven zo'n 1500 a 2000 jonge
volwassen aan de kant staan omdat hun lokale regering het een worst zal
wezen of er werk komt of niet. In elk geval zijn er jaren verloren
gegaan voor de uitkeringsgerechtigden en/of de 'working poor' om
uitzicht te krijgen op beter.

Ach, je kunt natuurlijk ook van de plankjes van de sinasappelkistjes een
wiegje maken, toch?  Een os een een ezel die voor de benodige warmte
zorgen .... het lijkt zowaarlijk wel een kerstverhaaltje. :)

Maar het is opvallend idd, Ger hoe men maar zijn stinkende best blijft
doen om het hardnekkige beeld bijgesteld te krijgen dat het niet goed
gaat in Nederland. We moeten er kennelijk in willen geloven en dan komt
het allemaal vanzelf goed, zo lijkt de kerstboodschap van kabinet ASO.

En armoede, dat is voor werkenlozen, toch?

> Net zoals straks de Amerikanen voor het blok komen te staan,
> gemiddeld vreet een Amerikaan 7% per jaar op van zijn huis. Dat komt
> dadelijk op een  eind natuurlijk en ASO doet er rustig aan mee.

ASO is daar al jaren mee bezig. De armoede stijgt ook in dit land en de
bestuurders blijken niet instaat het tij te keren en doen in toenemede
mate een greep naar propaganda.

> Het gaat toch zo goed, zoalng de mensen hun spaargeld maar opvreten
> en een instituut als het CBS doet er vrolijk aan mee.

Onvoorstelbaar, idd. Je gaat zelfs aan hun onafhankelijkheid twijfelen.
Ze laten in elk geval veel vragen onbeantwoord.

 > Steeds meer
> mensen de uitkeringen uit, de lonen stijgen niet en toch gaan we er
> op vooruit als je jongens hoort.

Dat bedoel ik, het gaat niet meer om wat er werkelijk aan de hand is
maar om de beelden die er voor in de plaats lijken te moeten komen. Pure
propaganda.

Dit kabinet voert geen ecomomisch beleid maar beleid om het beleid dat
ze zelf in het leven hebben geroepen en maar ze blijven schuiven met
inkomens.

 > Steeds meer mensen de uitkeringen in
> door de Polen en dergelijke en toch gaan we meer uitgeven. In
> hetberoepsgoederenvervoer liggen de CAO-onderhandelingen stil, men
> wil niet daar er zonder CAO meer mogelijk is en men kan terugvallen
> op het minimumloon voor alle nieuwe (buitenlandse) werknemers. Leve
> de EU en leve ASO.

De EU maakt heel duidelijk wat ze voor de burgers wil en kan betekenen,
nl. HELEMAAL NIETS !!! Alle afspraken lapt men eenvoudig aan de laars.

Er komen geen verbeteringen, er komt geen vooruitgang, geen hoogwaardig
werk en dito inkomen. De Kenniseconomie is veel verder weg dan ooit en
die concuurrentieslag wordt volledig gemist.

Erger, men misbruikt burgers uit andere lidstaten om verworven rechten
te ondergraven, en D66-ers vinden dat wel best. Het gaat immers om de
economie en het raakt hen - met hun betere baantjes - economisch
voorlopig toch niet.

> De zweep erover en afschaffen.

Dat zal voor sommigen, zo lijkt het, een niet te verteren Kerstboodschap
blijken, Ger. Doet me een beetke denken aan die prachtige film die
vroeger altijd met Kerst werd uitgezonden, momentje:

http://www.planet.nl/planet/show/id=75051/contentid=430401/sc=bf9f91#top
"
Een echte kerstfilm vertegenwoordigt de kerstgedachte. Een standaardwerk
is wat betreft Scrooge, de titel van talloze verfilmingen van Charles'
Dickens roman A Christmas Carol. De gierige industrieel Ebenezer Scrooge
wordt aan de vooravond van Kerstmis bezocht door drie geesten. Ze wijzen
hem op het belang van naastenliefde en barmhartigheid. Door deze
catharsis wordt Scrooge een ander mens. Door goed te zijn voor zijn
werknemers en medemens, wordt hij geliefd en is het leven veel
aangenamer. Een echte kerstfilm gaat over universele normen en waarden
en is dus stichtelijk.
"

Nederland kan wat dat betreft beter gaan stemmen op iemand die al door
die catharsis een ander mens geworden is. Het leven wordt pas dan een
stuk aangenamer.

Bij Balkenende, zo vrees ik, komen zelfs die drie geesten geheel voor
niets. :)

Henk Elegeert

P.S. heb jij dat nu ook, Ger dat die beelden tussen die twee wel heel
erg bij elkaar passen? ;) Wat denk jij, zou hij werkelijk ook die rol
willen spelen?