PvdA wil stemming over Afghanistan-missie boycotten

Fri Dec 23 21:22:22 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>En het komt me voor, dat ook  Van Baalen wat verder voor zijn troepen is
>gaan lopen dan hem lief is.

 Dat lijkt me ook.

 Dat kabinetscrisis-gedoe is -natuurlijk- het raarst van alles. Ik mag dan
 voor nieuwe verkiezingen en tegen deze missie zijn, maar ik begrijp totaal
 niet waarom de zaak zo op de spits wordt gedreven.

 De regering is al een half jaar bezig om deze missie voor te bereiden en
 D66 gaat nu, terwijl het daarvoor ronduit te laat is, op de rem staan. Men
 had beter kunnen protesteren toen de regering uit eigen beweging z'n aanbod
 aan de NATO deed, in plaats van nu. Eenmaal gezwegen had men beter kunnen
 blijven zwijgen, op het besluit wachten en dan, als men het er niet mee
 eens is, tegen stemmen.

 Alles in de Nederlandse politiek gebeurt op het verkeerde moment. Nu is
 deze vreselijke coalitie ook weer tegen die media-paragraaf uit dat Paas-
 akkoord. Wat het loopt tegen kerst of zo... 't Is allemaal te gek voor
 woorden.

 En de grote regiseur himself koopt een nieuwe bril en gaat naar de kapper
 opdat hij er precies hetzelfde uitziet als de Minister van Justitie...
 Hahahaha...  :-)