Maar 6 zeteltjes (van Baalen)

Sun Dec 18 13:25:53 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-dec-2005, at 12:40, opa Fluks wrote:

>  ...en als student zou hij het Horst Wessellied ten gehore hebben
> gebracht
>  - zoiets doet een fatsoenlijk mens dus niet.

Ook die bewering wordt niet geschraagd door feiten.

>  Erik vraagt om feiten. Probleem is dat,
>     http://www.parlement.com/9291000/biof/02288
>  die nauwelijks geeft

Dat is helemaal geen probleem. Nederland bezit tal van archieven;
de Openbare Bibliotheek van Amsterdam beschikt over jaargangen
Vrij Nederland op microfiche; er staat informatie over Van Baalen
op Internet; zie: bijv. http://www.groene.nl/1998/15/ab_baalen.html
De VVD zal ook wel informatie over de affaire bezitten.
Kortom iemand die *wil weten hoe het zit* staan diverse bronnen ten
dienste.

Maar zelfs als de bronnen schaars zijn vormt dit geen rechtvaardiging
voor de beschuldiging dat iemand een neo-nazi is. (Daarnaast hebben
we nog de smaad- en laster artikelen; er moet een algemeen belang zijn
gediend bij de beschuldiging anders is zonder meer sprake van smaad.
Is er ook nog eens sprake van onterechte beschuldigingen dan is er
sprake van laster.)

>  P.S. Overigens: ik had zelf twee lieve opa's en mijn vader is dat
> ook voor
>       z'n kleinzoons. Ik begrijp dat gedoe van jou over opa's dus
> helemaal
>       niet - je doet net alsof het een scheldwoord is of zo...

Heb ik al eerder uitgelegd; jij meende mijn opvattingen te moeten
aanvallen door me als 'jongeman' te betitelen (ad hominem);
sindsdien noem ik je 'opa Fluks'.

(In werkelijkheid schelen we zes jaar.)

Erik vdMb