Teletekst: AHA werkt aan Submission 3

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Dec 15 08:09:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>

> Volgens Hirsi Ali wordt in deel 3 God
> zelf ten tonele gevoerd. "Dat wordt het
> moeilijkste deel, want wie zal Allah
> kunnen spelen?".

Interessant. Lijkt prima te passen bij wat Hirsi Ali al langer verkondigt: Dat zij wel weet wat de ware Islam is (de meest radicale) en dus ook wat het ware woord van God is (gelijk aan dat van de grootste extremisten, zoals die gek in Iran). Laat me raden, 'Allah' gaat verkondigen dat alle 'ongelovigen' vermoord moeten worden. Dat wordt dus hoogst waarschijnlijk een propagandafilmpje voor radicale moslims, die zullen haar (wederom) dankbaar zijn.

En hoe kan het geen propagandafilm worden, want Allah bestaat helemaal niet en die kan dus ook niets vinden of zeggen. Je kan hooguit laten zien wat jouw eigen geloof is wat betreft de visie van Allah. En dat lijkt me een onmogelijke opgave voor de atheist die Hirsi Ali zegt te zijn. Maar we zullen zien....

Groeten,
Mark Giebels