Knikkende knietjes

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Dec 10 13:44:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

kort door de bochte Ger heeft op zaterdag, 10 dec 2005 om 08:20
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zoals van de week al voorspeld, compensatie, vergeet het maar.
> Wat geld naar de bijzondere bijstand waar middels de strikte regels
> geen kip aankomt, ze worden wel naar de voedselbank gestuurd.
> Afhankelijk van een wel of niet willende consulent, weer met je billen
> bloot,

hoe gaat dat met die voedselbank? moeten mensen daarvoor vernederend op
hun knieën?

> stapels papieren, rekeningafschriften overleggen. na aftrek an de
> uiteraard extra uitvoeringskosten blijft er niks over voor de mensen
> die het echt nodig hebben.

kweenie ger, dat zou ik eerst precies uitgerekend willen zien.

> Mensen die het ook heel hard nodig hebben, maar 2 euro boven de norm
> voor de BB zitten kunnen de boom in.

dat klopt maar zo werkt burokratie.
die parlementariërs kunnen dat individueel niet helpen imo?

>  We geven het liever aan mensen met kinderen die op of boven modaal
> zitten.

ik persoonlijk zou dat niet willen, maar ja. ;)

anderzijds, gegeven dat het totale bedrag nauwelijks de helft is van
die uitgerekende 35 euro x rechthebbenden (?) dus zalm ben zuunig, dat
wel, kan ik me in de verdeling van ongeveer de helft voor individuele
BB aanvragers van allerlei kunne, en de andere helft 'voor kinderen'.
maar ja, ik ben beetje bevooroordeeld misschien. vond de periode dat ik
met weinig geld en drie kinderen zat niet de meest heerlijke uit mijn
verleden.

> Het was ons geen crisis waard, hoorde ik Bert zeggen in Nova. Het
> kabinet was het wel een crisis waard want men dreigde er toch mee. Net
> een pokerspelletje,  wie durft er te bluffen en wie heeft er de
> zwaktste knietjes. In dit geval D66 dus.

van de drie partijen in de regering is d66 voor mij nog een
acceptabele, die andere twee hoeven van mij niet
en die crisis had ik wel leuk gevonden, maar ja, wie ben ik? een
verstekeling op deze boot. ;)

> Er was geen sprake van een dreigende crisis zei Balkenende en volgens
> Bert volop. Wie zou er bezijden de waarheid spreken (netjes gezegd > he).

ik gok op balkje kwa jokkebrokken. en jij?

> Nu nog even redenen gaan zoeken zodat Verdonk kan blijven zitten en we
> naar Afganistan kunnen en ASO is weer uit de zorgen.

sja, ger, jij en ik zouden het wel weten. gelukkig zitten wij niet in
deze regering. ;)

ik hoorde bert trouwens zachtjes lispelen dat hij lubbers de beste
premier van na se oorlog vond.

foei toch bert. ik knijp je in je aantrekkelijke achterste hoor! je
moet op den uyl, drees of kok stemmen!

gr elma