Halfzacht verslag Havermans

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Dec 9 22:22:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zou die commissie in Congo zijn geweest en aldaar te zien hebben
> gekregen wat er wel of niet in hun handen is?

Het onderzoek in die ricchting is ook pas later toegevoegd, Ger.

> Zouden ze dat werkelijk
> prijsgeven en wat wie wet wat er verder is gebeurd met de betreffende
> asielzoekers?

Maar, dat doet er toch eigenlijk niet toe, Ger? Het beleid moet zijn dat
geen informatie daarover wordt gewisseld. Of er in individuele gevallen
wel of geen (dodelijke)slachtoffers zijn gevallen is van een andere
orde. Daarvoor kan de Nederlandse minister voor op het matje worden
geroepen, toch?

Feit is dat de informatieverstrekking wel heeft plaatsgevonden en de
asielzoeker daardoor aan geweld en of erger, levensgevaar is blootgesteld.

> Of is er bij de IND gekeken wat er nog wel en niet
> voorhanden is en bestaan er ineens geen kopietjes meer en zo? Mijn
> inschatting?

Ze gaan lopen zeiken of een x-je hier of daar wel precies aangeeft dat
het asielbezoek betreft, of asielzoeker. En of dat x-je terecht daar
gezocht moet worden, let op !!

 > Men draait wel weer bij en Verdonk blijft zitten,

Ah, het had een vinkje moeten zijn? Zie je, ik wist wel dat er nog een
addertje onder het gras zat.

> maar
> laten we maar hopen dat ik het mis heb. Net zoals met de compensatie
> en straks Afganistan, allemaal wat gekrakeel voor de buhne en niemand
> die zijn hakken in het zand durft te zetten. Ook en zeker D66 niet,
> let maar op.

Er is al weinig meer over van dat ze niet gaan. En zijn er andere
argumenten gekomen?

Toch niet meer dan het voor de buhne afdekken van zaken waarvan iedereen
weet en kan vermoeden dat het anders ligt. Hoezo, de USA behandeld de
Guantanamo gevangenen volgens internationale afspraken?

 > Die Verdonk ook he. krijgt ze een rapport overhandigd
> waarin staat dat het toch gebeurd is en ze verklaart onmiddellijk
> trots te zijn op de instantie die dat toch, ondanks verboden, het
> toch gedaan heeft.

Het gedraaikont voorspelde ik al.

> Hoe goed en professioneel werken ze toch wel niet.

'Adequaat', heet dat toch?

>  Hoe je kromme dingen kan trachten goed te lullen zeg.

Als zelfs ook D66 het steunt, Ger wat kan er dan mis mee zijn?

Henk Elegeert