wie bepaalt betaalt? Re: Gisteravond op TV

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Dec 7 16:54:26 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op woensdag, 7 dec 2005 om 15:12 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> [...]
>
> Het zal me ook een biet zijn wie het betaald, hij bepaald het. Terwijl
> de
> behandelingen van de daardoor ontstane infracten veel duurder zijn dan
> behandelingen van de geredde patienten dan dat de meerkosten zouden
> zijn van
> het vergoeden van het medicijn. Erger is dat er daardoor tientallen
> mensen
> overlijden waar men niet op tijd bij is of om welke reden ook, maar
> waarbij
> een hartinfarct voorkomen had kunnen worden door dat medicijn wat ze

yep, had ik ook begrepen

> We hebben het dan nog niet eens over hetgeen de rest van de mensen van
> die
> 175 meemaken met zo'n extra infarct maar toch nog worden gered.
> Dus niet wie het betaald maar het anders inzetten van geld. Hij is
> daar van
> op de hoogte gesteld vertelde men en weet het dus, en toch laat hij dus
> mensen doelbewust in de steek. Ik noem dat dus dood door nalatigheid.

kan het zijn. misschien vindt de rechter dat ook?
patiëntenverenigingen al naar hun advocaat?

en ja, er is een gezegde dat wie bepaalt betaalt.

(who pays the piper calls the tune)

en in een demokratie zijn we dat allemaal samen als de kamer tenminste
zulks besluit toch?

gr elma