Even lokaal weer

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Dec 5 09:17:27 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik schreef er al eens eerder over, het lijkt den Haag wel hier in Venlo.
We hebben een brede troittoir voor de deur liggen waar mensen hier in de rij eens per week of zo even de auto oprijden om de boodschappen uit te laden of andere te zware dingen. Niet zo gek gezien de gemiddelde leeftijd. Totdat er een tijd geleden ineens de trottoirrand werd verlaagd en er een houten paal in het miden werd gezet. Raar, de hele wijk zit zo in elkaar en alleen hier zo'n paal. Die lag er dan ook binnen enkele uren weer uit en stond na het terugzetten weer los.
Een week later stond er ineens eenbetonnen paal en vast in de beton.
Via de telefoon en mail heb ik er het afdelingshoofd op aangesproken, want ja, de wethouder schiet niet op, en die maakte een afspraak bij me thuis.
Een paar dagen ervoor belde ik de brandweer en een van de preventieve mensen daar beloofde me te komen kijken en me terug te bellen. Zo gebeurde ook en het mocht beslist niet zo stelde hij. Na een serie ge-ja-maar van het hoofd van de afdeling hier thuis keek de man dan ook uiterst teleurgestld toen ik hem dat vertelde en ja hoor, er staat weer een nieuwe paal. De derde op rij, maar nu een stalen klappaaltje.
In het stamkroegje hebben ze zo'n passend sleutelje met een driehoek en die heb ik maar even geleend. Het was even zoeken maar nu hebben alle bewoners van de rij intussen een dergelijk sleuteltje. De paal wordt maar niet meer op slot gedraaid en we zijn de gemeente erg dankbaar voor het verlagen van de stoeprand want dat is slecht voor je autobanden natuurlijk.
Ik twijfel er over of ik ze even een bedankje moet sturen voor de buitengewone aardige service:))))))), alleen jammer dat we het uiteindelijk toch zelf weer moeten betalen.

Ger