Fw: Urgent - Weer gevaarlijke tbs-er ontsnapt

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Dec 2 21:55:08 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Elma,

Ja, het was een schok, en ik had net de oude kranten en lege flessen in de
afvalcontainners gegooid en liep terug naar mijn huis, toen ik plots van
achteren werd aangevallen. Positief was wel de reactie van de omstanders;
één er van was arts en heeft me goed geholpen, een ander bracht me naar het
ziekenhuis, waar iemand die nog niet vaak gehecht(althans, ze kon het
materiaal niet vinden) had het op mij mocht proberen. Ze heeft het heel goed
gedaan maar het is nog even afwachten of het lidteken op het voorhoofd
blijvend is. De dader was een dak opgevlucht, wel aangehouden, maar niet in
verzekering gesteld en bleek psychotisch.

Bij de aanhouding heeft hij verklaard, waarom hij nodig vond mij achterna te
lopen en mij vervolgens een aantal forse klappen te geven (de verbalisant:
getuigen vonden het heel heftig; het slachtoffer: ik ook) en zijn verklaring
was dat hij mij er van verdacht zijn familie te willen uitmoorden. Ik ken de
beste man niet, zijn familie ook al niet en de Kalasnikov die ik bij Wehkamp
besteld heb voor dit doel, wordt ook maar niet opgestuurd )-;.

Toch vind ik, dat met die berichten over de ontsnapte TBSer er een
collectief gevoel vanangst bij 16 miljoen Nederlanders wordt veroorzaakt.
Bij de vorige ontsnapte leidde juist dat weer tot een nieuwe moord. Je gaat
nu toch bij iedere stevige neger nadenken of die twee gouden tanden heeft en
dan loop je hard weg, terwijl het misschien Sunny Boy wel was (-:

Groet,

Tjerk