honden en auto's belangrijker

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Dec 1 14:17:15 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op donderdag, 1 dec 2005 om 09:00 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van dat mensen met achterlijke ideeen die ideeen kunnen spuien. En
> daarbij moet je erg terughoudend zijn om vrijheden van iedereen te
> beperken om een specifiek probleem aan te passen. Tegelijkertijd moet
> je discriminerende specifieke maatregelen ook slechts toepassen als
> het echt niet meer anders kan. Hellende vlakken aan alle kanten dus.

ik ben het hier helemaal mee eens hoor.

> In de communistische landen werden en worden de religies toch ook
> effectief in de ban gedaan?
>  Via overheidsmonopolies op zo'n beetje
> alles.

o, bedoel je dat. :) ik dacht dat je kinderopvang bedoelde.
dat was zo, ja, van die ban.
maar dat werkt niet echt effectief, want zo als met alle dingen die in
de ban gaan, die gaan dan ondergronds, worden daardoor heel
aantrekkelijk, en zijn zo weer terug als de ban weg is.
knuffelen werkt beter. ;) afhankelijk maken van subsidie en die
intrekken als de club straf verdient. net als nu de sgp.

> Tegenwoordig is het de term 'liberal' in de VS...

bij Bush en de zijnen. maar het tij gaat keren, en de democrats zijn
niet bang voor liberals. :))
democrats wonen ook veel aan de oostkust, en in californië.

het is imo een wereldwijd verschijnsel, welvarende grootstedelijke
bevolking neigt naar progressieve levensbeschouwelijke ideeën, en de
agrarische bevolking koestert de godsdienst. is ook vaak het
belangrijkste vermaak daar.

> Verder extrapoleerde ik slechts even de trend naar paternalistische
> oplossingen, waar we afgelopen weken over gediscussierd hebben op
> deze lijst. Niks in de kiem smoren, of wat dan ook.

nee, daar verdacht ik je ook helemaal niet van hoor. ;)

gr elma