Waarden en normen, Veerman en Oplaat

Wed Aug 31 09:21:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zelf ben ik niet voor waarden en normen. Ik maak zelf wel uit wat ik
denk en doe. Ethiek is het laagste waartoe een mens kan zinken - geen
wonder dat dit kabinet misdunk strafbaar wil stellen.

Maar als men toch een norm wil stellen: een politicus houde zich niet
bezig met dossiers waar men zelf commerciele belangen bij heeft.

Op dit moment spelen de aanhangers van waarden en normen dat het zou
gaan om het hebben van commerciele belangen. Ze verleggen tactisch de
diskussie om het echte onderwerp uit de weg te gaan: het verkwanselen
van het algemeen belang ten bate van het eigen belang. Aanhangen van
waarden en normen gaat immers altijd gepaard met huichelachtigheid/
dubbele moraal.

Veerman en Oplaat liegen louter omdat ze waarden en normen hebben.