Van dik hout...

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Mon Aug 29 23:32:35 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny eronder
knipknipknip

Mark Giebels <mark at giebels.org> wrote:
REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Henk Elegeert"

> Die vat ik niet, Mark. Vertel ....
> Wat zie ik hier over het hoofd?

Henk, als ik je goed begrijp, vat jij kinderbijslag op als paternalistisch, omdat de belastingbetaler de keuze wordt onthouden om het ingehouden geld voor kinderbijslag over te maken aan bijvoorbeeld arme kinderen in Afrika.

Daarin geef ik je gelijk. Dat nationale denken is inderdaad een paternalistisch aspect van ons hele sociale zekerheidsstelsel. Dezelfde redenering geldt immers ook voor de bijstand, de AOW, e.d. De overheid bepaalt voor ons dat we inkomen af moeten staan voor nationale zorgbehoevenden en veel minder voor zorgbehoevenden op internationale schaal. Maar ik zie als enige oplossing voor dit ideologisch probleem om de hele nationale sociale zekerheid maar af te breken. Of over te laten aan de VN. En dat vind ik wel erg ver gaan..... Of had je een andere oplossing voor ogen?

Groeten,
Mark Giebels

Mark dit is een conclusie naar het ongerijmde. een non-sequiter
en bovendien nonsens

lenny

--

http://mail.yahoo.com