Regelgeving neolib

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Aug 29 08:47:00 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aha, Martijn, je bent dus een gelovige in neolib maar dan van de
niet-ideologische versie. Medisch, dan? Neolib als gezwel, bijvoorbeeld.
Uitsnijden die aso-zweer! Even bij de huisarts op de behandeltafel, een
gesteriliseerd stanleymesje en hup. Als laatste neolib-handeling dan nog
even de portemonnee trekken, en je kunt weer meedoen aan de Wandeltweedaagse.

Grappig dat voor democs en rechtse VVD-ers "ideologie" de zwaarte heeft als
van een beschuldiging van "fascisme" of "idioot". Geen mens is namelijk
vrij van mapping en framing van zijn denken en handelen - wie dat ontkent,
dient metterdaad een tijdje te worden opgenomen in een zg.
aspiratie-gesticht, daar ze anders ook van D66 definitief een gekkenhuis
willen maken...

Waarom zou neoliberalisme geen ideologie zijn? Zijn neolibs Supermensen?

hv,u
------