Van dik hout...

Mon Aug 29 16:50:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Verschillen we wel van mening?

Heb je liever kinderbijslag van je eigen afgedragen belastingen en premies,
of even veel lagere belastingen en premies. Pas al sbelastingen en premies
die hier absurd hoog zijn, al op minimuminkomen, echt niet lager kunnen, en
mensen van lager bruto minimum nog steeds niet veel meer overhouden zoals
inbuurland België, is een beperkte kinderbijslag op minimum erbij nodig om
op hetzelfde netto te komen als nu. Dan is het ook nog maar de vraag of
meerverdienenden liever meer premies en balstingen betalen en van eigen geld
die lagere kinderbijslag weer terug krijgen, of gewoon lagere belastingen en
premies net zo goed besteedbaar vinden.

Iedereen zal meer werken en meer overhouden zonder de 50% tot 100% of meer
marginale belastingen en premies en verlies subsidies. Nederlanbd als geheel
zal het veel beter doen en alle inkomens zullen hoger zijn als stoppen met
werken en veel minder werken niet meer zo loont als nu.