kabinet zet in op behoud van koopkracht voor 2006

Fri Aug 26 18:31:16 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijn voorstel voor het D66-congres was pas voor kinderen premie te betalen
als uit het eigen of gezamenlijke inkomen de premies voor volwassenen zelf
zijn betaald, de facto bij 30.000 of twee keer dat bedrag bij twee
volwassenen per jaar. Nu betalen slimme hoogopgeleiden niet eens voor de
tweede volwassene zelf. Ik vind het prima als minder per uur verdienenden
niet helemaal zelf hun premie betalen en dus ook niet voor hun kinderen.
Maar een miljonair een gratis verzekerde partner en kinderen betaald via de
algemene belastingen?? Een zegen voor het CDA, voor hard werkenden op of net
boven minimumuurloon een gruwel...