kabinet zet in op behoud van koopkracht voor 2006

Thu Aug 25 11:33:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inmiddels is bekend dat de veel te hoge zorgfondspremie van ruim 6% bovenop
de nominale zorgpremie, door de vrijstelling van premiebetaling voor
partners door rijkere kostwinners (die daarnaast tot een hoog inkomen ook
nog aan zorgtoeslag voor het nominale premiedeel kado krijgen)
niet wordt gecompenseerd door die rijkeren alsnog voor hun niet werkende
partner te laten meebetalen,
noch door hun toeslag bovenop de gratis zorgfondspremie te laten vervallen,

maar door de zorgfondpremie nog verder te verhogen voor werkenden,
en door alleen zelfstandigen en AOW-ers over hun inkomen resp. aanvullend
pensioen de lagere zorgfondspremie van ca. 4 % te geven. Het paard achter de
wagen spannen ipv de weeffouten te herstellen. De alleen of beiden hard voor
lager uurloon werkenden betalen het gelag, via hun werkgever en belasting
over het zorgfondspremiedeel.

Het CDA houdt zijn rijke schapen op het droge, de hardst werkenden zijn nog
meer de klos. Ga zo door D66...