Meer goed nieuws: afbraak sociale woningbouw fors gestimuleerd

Fri Aug 19 10:16:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag viert het liberalisme hoogtij. Fantastisch !

Directeuren van woningbouwverenigingen krijgen een 'sloopbonus' op hun sa-
laris. Als ze goedkopen huurwoningen slopen en er dure koopwoningen voor
liberalen in de plaats zetten, dan gaan ze er dankzij brancheorganisatie
Aedes [http://www.aedes.nl en http://www.aedes-netwerken.nl] van ene Gilles
Izeboud financieel flink opvooruit. Dit is nog eens een goed bericht !
Neen, ik mag die Gilles wel. Dat lijkt me een echte liberaal. Ik krijg weke-
lijks een brief van zijn Nationale Postcode-loterij. dus hij denkt aan mij.
De lieverd.

Sinds het aantreden van Aso zijn er 35-duizend goedkope woningen met een
maandhuur tot 326 euro afgebroken, meldt de Volkskrant van vandaag. Kan
dat niet wat meer ? Scheelt ook weer huursubsidie als we slechtverdienend
tuig op straat schoppen. Kan men ook niet meer meedoen aan de Nationale
Postcode-loterij, stijgen dus onze winstkansen.

Gisteren fietste ik door de bossen rond Soesterberg/Amersfoort en tot m'n
genoegen zag ik daar dezelfde soort hutjes die ik maar al te goed ken uit
het Amsterdamse westelijk havengebied. Goed zo (alhoewel, als ik toch een
kritische noot mag plaatsen: waarom woont men zo dicht bij de liberale
miljonairs, kent men z'n plaats soms niet ?).