Koopkracht daalt belastingen stijgen

Fri Aug 12 12:37:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De cijfers in de dagbladen vandaag melden koopkrachtverlies van 1% per 1
januari voor de lage inkomens en vooruitgang gemiddeld 4% voor de hoge,
precies het effect van de maffe en onrechtvaardige premieverdeling
zorgpremies, waar hardwerkende middeninkomens meer betalen dan rijkere
kostwinners (al dan niet gepensioneerd).

Slecht beleid op het slechtst denkbare moment. Voor het vierde jaar zullen
de winkels zo omzet verliezen enzovoort. De winst voor de hoogste inkomens
zal grotendeels gespaard worden fo naar het buitenland wegvloeien. Hoezee
Zalm CDA c.s. D66.