Internettelefoongids en bewaarplicht

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Aug 9 14:48:49 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> [...]
>
> Op de URL,
>    http://www.om.nl/?p=pg&s=11
> staat:
>    Eerlijk gezegd is het te gek voor woorden dat dezelfde politici die door
>    hun gedrag en besluiten het terorisme in het leven hebben geroepen, hun
>    falen nu met dit soort maatregelen afwentelen op een grote groep mensen
>    die hun privacy maar moeten opgeven en er ook nog eens voor moeten gaan
>    betalen!
>
> Lijkt me precies wat er aan de hand is. De politiek veroorzaakt weer eens
> problemen in plaats van ze op te lossen.

Ze hebben die onhebbelijke gewoonte, idd. Lubbers had vele problemen
kunnen vookomen maar was te ziek om zelfstandig een verstandige
beslissing te nemen. Zie je vewijzing naar het teletext bericht.

 > Mocht er binnenkort in Nederland
> een terreur-aanslag plaatsvinden, dan hebben we dat zonder meer te danken
> aan de wanpraktijken van dit vreselijke kabinet.

Van Donner is duidelijk dat er geen enkele reden is aan te nemen dat hij
het parlement correct inlicht. Of zal inlichten.

> Daarenboven is het allemaal volstrekt zinloos. Zie wat ik hierover opgemerkt
> heb op,
>    https://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0507&L=d66&X=&P=R25495
> Daarenboven hebben de meeste mensen een dynamisch IP-nummer, geen statisch.
> Het heeft dan geen zin om IP-nummers te registreren.

Ach, het maakt toch ook niet uit bij wie ze uiteindelijk uitkomen. De
kans dat het een terrorist is, is uberhaupt onnoemelijk klein. :)

> Maar ja, wie luistert er naar de rede daar waar het gaat om het verdoezelen
> van datgene waarvoor men verantwoordelijk is ?

De kiezer?

> De schurken die nu aan de
> macht zijn, zoeken louter een excuus en stapelen daartoe misdaad op misdaad.

Hun bijdragen dragen in elk geval bij aan hetgeen ze zeggen te willen
bestrijden.

Mijn gevoel aan veiligheid neemt er geen millimeter op toe. Eerder af.....

> Een dergelijke misdaad jegens het Nederlandse volk kan alleen maar vergeleken
> worden met de praktijken van de Stasi.

Dat is iets uit een heel ver verleden, toch? ;)

> Dus typisch iets voor Aso, zeg nu eerlijk...

Het herstel van de paternalistische bestuurscultuur in elk geval. We
hadden Paars om daaraan een eind te maken. Jammer dat juist D66 dat mee
helpt herstellen. Onthutsend pragmatisme !!

Ojee, een '-isme', nee nee, dan kan het niet des D66 zijn, toch? :)

> Hoe diep kan men nog vallen ?

Na het invoeren "internettelefoongids", en de bewaarplicht van het
surfgedrag van burgers, in de strijd tegen terrorisme en misdaad?

Geen idee, maar het slaat goed beschouwd nergens op. Terrorisme is al
bijna niet te omschrijven en misdaad zal altijd blijven bestaan.

Er is zelfs geen casaal verband.

Henk Elegeert