Einde WO2

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sat Aug 6 07:04:47 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sinds een paar jaar wordt het einde van de tweede wereldoorlog herdacht op
15 augustus.
De bedoeling is dat Nederland dan vlagt (zoals op 5 mei)
Als iemand met roots in het voormalige Ned. Indie zou dit mij moeten
aanspreken.
Mijn vader heeft in kampen van de Japanners gezeten.
Toch heb ik de vlag nooit uitgestoken op die dag.
Ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden dat er gevlagd wordt omdat er
atoombommen zijn gegooid ten koste van duizenden levens en nog erger ten
koste van erg veel ellende voor hen die het overleefden.
Men zegt: "Dat heeft duizenden levens van de geallieerden gespaard".
Ik hoor ook andere geluiden, namelijk dat het helemaal niet nodig was, dat
Japan toch al min of meer verloren had en echt niets meer kon uithalen. Dat
die bommen meer een waarschuwing waren richting Rusland.