uitzendbureaus

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Aug 1 08:02:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Misschien ben je in de war met een andere Henk, Bert. Je roert een geheel
nieuw onderwerp aan.

Ik zou overigens uitzendbureaus en Melkertbanen ook niet in een
links-rechts schema kunnen plaatsen, in zoverre dat die Melkertbanen me nog
erger lijken dan uitzendbanen. Melkert was een op en top paternalist, bij
voorbaat was zijn banenregeling al tot mislukken gedoemd wat betreft het
hoofddoel, de doorstroming naar gewone banen. Hier scoren de uitzendbureaus
van oudsher veel beter. Een en ander is natuurlijk het gevolg van de
PvdA-propaganda sinds Den Uyl, namelijk dat de PvdA zich inzet voor de
"kansarmen". Kortom, het politiek-culturele Umfeld is op dit punt voor
uitzendbureaus beter.

Overigens heerst er menigmaal ook een negatief te bestempelen
personeelsbeleid bij uitzendbureaus zelf. Tenminste als ik de twee
neerpraters die in grote uitzendorganisaties werkten mag geloven.

Terugkerend naar het oorspronkelijke onderwerp - Oosteuropees positivisme:
saai en leugenachtig, los van links-rechts.

hv,u
------