geld was Re: Borsele

Frans Vermeer fv at KW.NL
Fri Apr 29 23:21:18 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:08 +0200 29-04-2005, Bert Bakker wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>In het regeerakkoord staat gewoon: dicht in 2013. Daar kan niemand omheen.
>
>De vraag zal wel worden of we veel geld aan Delta/Essent moeten gaan betalen
>voor sluiting in 2013, of dat we dat (zelfde) geld beter in kunnen zetten voor
>duurzame energie - en Borssele wat langer openhouden.
Hoeveel betaald Essent voor  de opslag van het afval?
Betaald Essent voor de politiekosten voor de bescherming van transport
Is er al een potje om iedereen schadeloos te kunen stellen in het
geval dat het echt fout gaat.Als  essent 50 miljard wil stoppen
inzo'n potje is openlaten misschien wel een idee.
en dat terwijl het natuurlijk een schijntje is ten opzichte van de
werkelijke schade die ontstaat als terroristen iets uithalen met het
materiaal en daarna door geschokt consumenten vertrouwen de beurs in
stort. Maar met 50 miljard maakt essent wel duidelijk dat het geen
sybool politiek is maar dat ze hun verantwoording seriues nemen.
En als hun klanten daar extra voor willen betalen dan gun ik hun die keus.

groet

Frans