Euro-fascisten negeren uitslag Nederlands referendum: Voorstanders EU-Grondwet zetten ultieme wapen in: na verwerping wordt Grondwet toch ingevoerd

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Apr 29 22:33:48 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Wat bedoel je nu:

> Artikel 91.3 is interessant lijkt me, dank Martin,

>E.e.a. zal wel expliciet getoetst zijn door het parlement na advisering van

>de Raad van State...
>Het zou me niet verbazen als nationale bevoegdheden overdragen en het
>souvereine veto inleveren als afwijking van de grondwet kan worden gezien,
>en dan dus een tweederde meerderheid behoeft.
>Iets over bekend?

Ik schreef vanochtend al, dat het gaat om een intergouvermenteel verdrag. En
dat we al in 1952 besloten hebben een stukje van onze bevoegdheden over te
dragen aan een Hoge Autoriteit. We hebben al jaren op onderdelen geen
souverein veto meer, maar juist dit verdrag maakt het ons mogelijk om op die
kwijtgeraakte onderdelen weer wat souvereiniteit te heroveren.

Ik blijf erbij, een referendum is een mooi middel, maar deze discussie geeft
aan, dat het uiterst spaarzaam ingezet moet worden.

Groet,

Tjerk