d'66 tegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Apr 27 12:19:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Albert Willemsen wrote:

> Hoe leg ik dit nu weer uit.....
>
> Misschien is het waar wat Bert schrijft, maar opnieuw is de schijn
> gewekt van een partij die zich uit coalitie-overwegingen laat verleiden
> tot medewerking aan een beleid dat niet het zijne is. De argumenten
> hieronder zijn niet te controleren. Binnen de eigen kring krijgt de
> fractie dan het voordeel van de twijfel, maar daarbuiten niet!

Sorry hoor, maar al je wilt dat het beleid van deze coalitie het beleid
van D66 is dan kun je wachten totdat D66 de meerderheid heeft. Het is
een colalitie-beleid, dus niet dat van alleen D66, alleen CDA, of alleen
VVD.

Symbool-politiek alleen voor de buhne daar zit ik niet op te wachten.

Je kunt wel roepen dat allerlei zielige mensen geholpen moeten worden en
je laten voorstaan op je sociale gevoel, maar het is wel spelen met geld
van anderen, en anderen opzadelen met de integratie-problemen.

Het vele geld dat in Nederland aan immigranten-in-spe besteed wordt kan
veel beter in de arme landen besteed worden. En Nederland, zowel de
particulier als de overheid, probeert dat laatse ook volop. Laten we ons
liever concentreren op het zo effectief mogelijk vooruithelpen van
mensen in de arme landen zelf.

Toetsen per geval, met een substantieel aantal mensen wat mag blijven is
volgens mij niet ver van wat een meerderheid van de bevolking wil.

Een generaal pardon voor mensen die procedure op procedure gestapeld
hebben werkt volgens mij nog steeds contraproductief. De nuance dat we
nu een nieuwe wet hebben komt niet over bij de mensen in arme landen die
uit economische overwegingen naar het westen willen komen.

En elke economische vluchteling die hierheen komt vertaalt zich in nieuw
leed, nieuwe schrijnende gevallen, en hoge kosten voor betrokkenen en
Nederland.

Bart Meerdink