Hoezo zakkenvullers?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Apr 26 15:52:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nieuwe burgemeester meteen in opspraak
26 april 2005, 13:58:52
TYNAARLO (ANP) - De vrijdag geïnstalleerde burgemeester van het Drentse
Tynaarlo, Jan Rijpstra, is al in opspraak geraakt. Hij liet weten tot half
juli Tweede-Kamerlid voor de VVD te blijven. Zo blijft zijn
wachtgeldregeling overeind. D66, CDA en Gemeentebelangen zijn hier niet blij
mee.
,,We nemen het hem vooral kwalijk dat hij er niets over heeft gezegd. Ik
hoorde het op de radio. Als iemand een nieuwe baan aanneemt, ga je ervan uit
dat hij zijn oude opzegt. Nu maakt hij een valse start'', zegt T. van den
Berg van D66.
Fractievoorzitter van het CDA J. van Gelder vindt dat je niet voor de volle
100 procent 'twee heren kunt dienen'. ,,Hij had later kunnen beginnen. Ik
vind dat hij nu nog niet zijn hele loon hoeft te ontvangen, nu hij nog niet
100 procent burgemeester is.''
Logisch
De VVD vindt het heel normaal dat iemand nog zijn zaken afrondt. ,,Wees
eerlijk, dat zouden u en ik toch ook doen?'', aldus VVD-fractievoorzitter G.
Smit.
Rijpstra zelf snapt niets van de ophef. ,,Er is helemaal niets geheims aan
mijn dubbele baan. Ik rond wat zaken af in Den Haag, dat heb ik meteen
gezegd. En ik verdien ook niet meer, alles wat ik te veel verdien, moet ik
gewoon inleveren. Het enige is dat ik geen twee weken voor de
inwerkingtreding van de wachtgeldregeling opstap. Dat is toch logisch?''
Hoezo is het raar dat WAO-ers proberen hun inkomsten veilig te stellen, of
WW-ers, AOW ect.?
En dat soort misbaksels heeft commentaar op managers van bedrijven en
anderen?

De gemeenteraad aldaar zou meteen met een motie van wantrouwen moeten komen
en hem voordragen voor ontslag bij de CVK. Opzouten met die smerige
oplichters die maar een ding voor ogen hebben, hun zakken vullen. De
wachtgeldregeling veilig stellen zodat hij eventueel wachtgeld krijgt tot
zijn 65-ste als hij als burgemeester mislukt.
En dat soort tuid durft WAO-ers en andere profiteurs te noemen.