Van Aartsen sluit deel van de kiezers uit

Thu Apr 21 10:50:34 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Al spreekt hij zichzelf vaker tegen, want hoe dat te rijmen met onwil met
>SP en GL af te stemmen...

 De idee is dat het de dag na de verkiezingen duidelijk is (tenzij 75-75
 zoals toevallig de links-rechtsverhoudingen in de peilingen van deze week)
 welke regering het land gaat krijgen.

 Probleem is dat het formeren voor de verkiezingen plaatsvindt en niet erna
 lijkt mij. Voordeel: mensen weten dat als ze D66 stemmen ze voor de VVD en
 LPF of neo-nazi's zijn en als ze SP stemmen ze de PvdA steunen... Nadeel:
 ministers van de SGP, van andere griezelpartijen waarmee D66 voor de ver-
 kiezingen programmatisch op 1 lijn moet zien te komen.

 De MP kiezen (liefst ook het staatshoofd) lijkt mij een betere optie.

 Marc Fluks, Amsterdam