Prijsstijging door de euro

Dik geensloof at YAHOO.COM
Wed Apr 20 20:47:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waar voor de Euro kopen bij de ALDI zo'n beetje de
uitzondering was voor de meeste hollandse huisvrouwen
mede door het toch wel bestaande kwaliteits verschil.
Is de gene, door koopkracht verlies, na de Euro
introductie verdwenen en kopen vele bij de ALDI en
zeggen erbij "Het is best goed spul dat ze verkopen
hoor" .Dat als een soort van verontschuldiging.

Dat de Hollandse kruidenier en detailhandel in het
algemeen duurder is dan in Duitsland is niet
veroorzaakt door de hebzucht van die detailhandel maar
door de "overhead". Overhead is dus alle kosten die te
maken hebben met het draaiend houden van een zaak. Dat
gaat van de dure parkeerbon tot de hoge sociale lasten
tot de wao, gas licht huur etc etc. kortom alles dat
niets werkelijks aan het product toevoegt en toch
betaald moet worden.
Zelf ben ik of de niet bescheiden opinie dat de
nederlandse overheid daar in zeer grote mate schuldig
aan is..
Er is een Amerikaans gezegde "You can't sqeeze blood
out of a turnip". Voor vele jaren heeft de overheid
elke productiviteitstoename in het bedrijfsleven
onmiddelijk belast, door vele soorten van
"belastingen" voor het bedrijfsleven. Van
administratieve kosten tot aan de extra mileukosten de
boetes tot gemeentelijke kosten etc etc.
"Afromen" noemde ons lachebekje het!
Ger klinkt erg als mijn moeder zaliger. Wil wel van de
wieg tot het graf en vol employment, maar kankert dat
alles duurder is in Hollandland.
Martijn vraagt zich in alle gemoede af of die
hollandse ondernemer niet straalstervend rijk aan het
worden is...Nee hoor het is gewoon te duur om in
Holland, als ondernemer te opereren.
EN de gulden loopt niet langer mee op de slippen van
de DM waardoor nu de al vele jaren bestaande stille
geldontwaarding van de gulden zichtbaar is geworden!

Yowsa
Incompetence breeds

http://mail.yahoo.com