Kabinet vs. fiasco Europese Grondwet 2/1

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Apr 17 08:40:42 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vreemde zaak is het hoor.
Als de normale peilingen gunstig zijn voor partijen lopen ze dat rond te
bazuinen, zie je wel, de kiezer is het met ons eens. Als de peilingen
ongunstig zijn heet het, ach het zijn maar peilingen.
Als dadelijk middels het referendum er slechts enkele miljoenen gaan
stemmen, anders dan met de peilingen duizenden, wil men het naast zich neer
kunnen leggen. Als de uitslag in het straatje past zal men roepen dan men de
wil van het volk respecteert. Zo niet dan heet de "peiling" niet
representatief en legt men het naast zich neer.
Juist D66 zou moeten beseffen dat een referendum op deze wijze overbodig en
nutteloos wordt gemaakt. Maar het democratisch gehalte van D66 hebben we al
mogen aanschouwen tjdens het congres, democratisch, zolang het maar
manipuleerbaar is.

Ger