Nieuwe functie vwb de WAO

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Apr 10 19:15:04 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gisteren in het nieuws dat er 4 mensen gedurende 6 maanden betaald op de onbewoonde Waddeneilanden gaan zitten als vogelwachters. Alleen maar aantallen tellen en de natuur een beetje bewaken, dus het vereist weinig specifieke eisen, zeker lichamelijk niet.
Aangezien er maar van elke functie tegenwoordig 3 hoeven te bestaan in Nederland om geduidt te kunnen worden door de arbeidsdeskundigen is dit een prachtige mogelijkheid voor ze om weer duizenden mensen af te schatten door te stellen dat men dit nog wel zou kunnen. Afhankelijk wat dat betaald daar op Rottumerplaat zullen er velen simpelweg van 80-100 % naar kerngezond kunnen worden geschreven.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste ermee bekend wordt. Zodra ik het hoor laat ik het weten, dat het gaat gebeuren staat vast, zo zitten er heel van die functies in dat systeem (CBBS) dus waarom zou met het laten he.

Ger