Europa ja Europa nee

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sat Apr 9 00:04:58 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik lees hier in het Haarlems Dagblad dat de Christen Unie tegen de EU
grondwet is en dat als stemadvies meegeeft aan haar kiezers.
-quote-"Omdat in die grondwet de grenzen van Europa niet zijn vastgelegd.
Nu hebben we geen reden om landen te weigeren. Wie niet wil dat Turkije lid
wordt zou dus tegen de grondwet moeten stemmen."-unquote-

Zoals te verwachten gaat het referendum straks dus helemaal niet over de
grondwet maar over de toetreding van Turkije.
Wat een zooitje. Ik had die CU toch wat intelligenter ingeschat. Als de
grondwet niet door gaat wil dat toch niet zeggen dat Turkije geen lid mag
worden?

Ik heb veel bezwaren tegen de grondwet en heb de neiging straks tegen te
stemmen, maar het ziet er naar uit dat ik toch maar voor moet gaan stemmen,
als tegenwicht.
Uit mijn bijdragen aan deze lijst hadden jullie kunnen opmaken dat ik vind
dat Turkije *in zijn geheel* in Europa ligt.
Of vinden jullie het normaal dat je vanaf de Bosporus naar het oosten
reizend, zogenaamd in Azie zit, en dan na 1200 km na de Turkse oostgrens,
plotseling weer in Europa zit?

Glenn Mellonius
Haarlem.