onterechte zelfgenoegzaamheid

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Sun Apr 3 19:29:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Sunday 3-4-2005 12:38, Tjerk Jouwstra wrote:
><knip>
>maar een discussie voren met 2500 man is hoe dan ook
>niet mogelijk, zeker niet als ook lokale dorpsgekken interessant voor een
>microfoon gaan staan doen.
><knip>

Inderdaad irritant, mensen die te langzaam praten, te breedsprakig zijn,
niet tot de kern komen, zogenaamd grappig willen zijn, dingen zeggen wat
iedereen al weet, het hebben over zaken die er helemaal niet toe doen, die
gewoon in de schijnwerpers willen staan, vragen stellen waar iedereen al
het antwoord op weet, kortom die beter hun mond hadden kunnen houden.
Misschien zijn die kardinalen zo gek nog niet met hun systeem van een paus
kiezen.
Wat vinden jullie ervan:
2500 man worden twee weken opgesloten in een verzegeld Congresgebouw.
Dan mag je net zolang aan het woord zijn als je zelf wil. Tijd genoeg.
Uiteindelijk is er een uitslag. We verbranden in de keuken het papierspul,
en buiten zien de journalisten aan de rook dat we er uit zijn.
Tussen haakjes, ik heb tegen gestemd, maar het was een moeilijke beslissing.

Glenn Mellonius
Haarlem.