De democratie van D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Apr 2 20:53:04 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik ben erg blij met dit tv-congres Henk,

Mooi, Ger. :) Er is nog werk aan de winkel, vindt je ook niet?

Hoe zit vlgns jouw onze democratie in elkaar? Hoe zou dat
beter kunnen? Hoe krijgen we een breed draagvlak onder de
bevolking voorbij de partij politiek belangen voor welke
onderwerp dan ook?

> zo heeft iedereen gezien wat voor partij het is.

Ja mooi, he. Zo brengt in elk geval die partij de politiek
een stuk dichter bij de burger. Nu de invloed van de burger
nog dichter bij de democratie en de besturen.

Ik wacht met spanning af wat anderen daarmee kunnen gaan
doen. Ik ben wel heel benieuwd bv. naar het congres van een
PvdA die zo graag treinen na wuiven. Of durven die hun
achterban niet meer onder ogen te komen?

> Het duurt nu alleen wat langer voor het helemaal over is er mee.

Je blijft maar naar de voorbij gegane kansen kijken, Ger. En
je rekent op tijden die niet meer terug zullen keren.

Wat 'helemaal over is' is door anderen verkwanseld, Ger. Zij
die daar traditioneel aanspraak op maakten, die hebben het
laten liggen, en die tijd komt ook niet meer terug, Ger.

Verloren gegane kansen Ger, en niet de enkele
verantwoordelijkheid van D66.

Het duurt mogelijk alleen nog wat langer voor men er daar
ook achter gaat komen. De kans daarop is sowieso gering.

Henk Elegeert