Internet vs. D66

Sat Apr 2 01:12:09 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 1-apr-05, at 19:03, Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>

> Erik, die EK is niet meer dan een stelletje benoemde regenten. Dat je

Dat is ook een opvatting...

> het desondanks democratisch vindt dat ze een grondwetswijziging om het
> regentisme aan te pakken tegenhouden, ook nog eens tegen het
> verkiezingsprogramma van hun partij in, vind ik onbegrijpelijk voor een
> republikein. Of was dat een vorig leven?

Nee hoor, ik ben nog steeds republikein.

En ik doorzie ook nog steeds dit soort retoriek.

Ik ben er uiteraard voor dat de vorst verder aan macht
verliest; ik ben derhalve voor een gekozen burgemeester.
Maar ik ben ook voor zorgvuldigheid, en derhalve tegen
het gedram van Thom. Daarbij ben ik democraat, en dus
tegen het achterkamertjesgedoe en het voortdurende
gedraai en gejok van Boris Dittrich.

En ik vind: als D66 moet je de moed kunnen opbrengen
om te zeggen: Thom heeft het slecht gespeeld, en Thom
is vervolgens door zijn coalitiegenoten in de steek
gelaten en door Dittrich verraden. De PvdA van alles de
schuld geven is verleidelijk - ik ben ook geen fan van die
partij - maar is juist redelijk denkende mensen als de
leden van D66 onwaardig. Om maar helemaal te zwijgen
over de LPF-retoriek van Dittrich.

Erik vdMb