Internet vs. D66

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Fri Apr 1 11:43:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> Ach nee, natuurlijk. Ook niet dat ze Thom de Graaf in de kou lieten staan.
> Vandaar dat hij dat zo opschreef in zijn afscheidsbrief natuurlijk.

Voor wat betreft het 'pseudo'-districtenstelsel kan ik het de VVD niet
kwalijk nemen dat ze Thom niet steunden. Zoals ik al schreef, ik vind
ook dat die puzzel niet goed opgelost was, en misschien wel niet
oplosbaar was.

Je moet niet iets willen doordrukken waar bijna iedereen ongelukkig mee
is, en al zeker niet als het de wijze van verkiezing van de 2e kamer
betreft.

> Rare domme Thom natuurlijk, hij zal het niet begrepen hebben zullen we maar
> zeggen. Net zoals D66 het weer niet snapt.

Het beste wat Thom te bieden had op het terrein van het
districtenstelsel was niet goed genoeg. Thom vond dat niet leuk, en
niemand vond dat leuk. Maar daar kun je niet te lang bij blijven stilstaan.

Je moet niet blijven zitten als minister als je het gevoel hebt weinig
meer te kunnen bewerkstelligen. Maak dan gewoon plaats voor een ander.
Dat is moedig en dat is wat Thom gedaan heeft.

Misschien is Pechtold wel precies de juiste man op de juiste plaats.

Bart Meerdink