80% kiezers tegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Sep 30 22:51:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Democs,
>
> Het moeten zwarte dagen zijn voor de regering Balkenende-2 en vooral het
> D66-smaldeel: 80% van de D66-stemmers oordelen (zeer) negatief over het
> kabinet. Zo blijkt uit een enquete van heden in de NRC.

Tsja, een mooie illustratie van hoe enquetes werken.

Het is zoveel gemakkelijker te zeggen ontevreden te zijn dan tevreden.
Vergelijk de bekende uitspraak over de democratie als minst slechte
politieke systeem.

Nee, ik ben niet blij met dit kabinet. Helemaal niet zelfs. En nee, met
PvdA-CDA zou het ook niet beter worden. Het CDA is met Donner,
Balkenende en Remkes het ergst, maar de PvdA mist ook elk elan. Die
partij associeer ik met het grootste probleem van het moment, de uit de
hand gelopen regelzucht, inefficientie en steriele ambtenarij.