de vakbonden [geven] foute informatie!

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Thu Sep 30 16:01:23 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

Dat lijkt mij inderdaad meer en meer het probleem.
Hier was de brandweer voor meer dan 6 maanden of in
staking/stipheids acties. Publieke opinie was op zich
vrij positief in de eerste week - maar dat ging snel
bergafwaards. Zeker omdat de bonden grote
moeilijkheden hadden om hun onderhandelings positie
duidelijk aan te geven. Sindsdien is er nog steeds
geen akkoord maar hoort niemand er iets meer van. En
de brandweer gewoon aan het werk. Ook de ambtenaren
hier in Noord-Ierland gingen in staking voor een loons
verhoging, maar hielden ermee op na een zomer van
chaos. Nu is er 3 maanden achterstand voor mensen die
een rijbewijs willen halen of die een APK keuring
geregeld moeten hebben. Kortom wanneer de publieke
opinie zich tegen de vakbond keert is het ook
makkelijker voor de regering om in die richting te
wijzen. Daarom zal de manifestatie op de Dam ook wel
weinig gevolg hebben omdat het niet gepaard gaat met
een duidelijk politiek pressiemiddel.

Karst

___________________________________________________________ALL-NEW Yahoo! Messenger - all new features - even more fun!  http://uk.messenger.yahoo.com